کتاب مدیریت بحران در شرکتهای تعمیرات نیرو برای اولین بار به چاپ رسید

1397/07/17

کتاب مدیریت بحران برای اولین بار با موضوع آمادگی در شرکت تعمیرات انتقال نیرو برای مقابله با بحران به چاپ رسید. این کتاب که مشتمل بر فهرست های اشخاص دست اندکار فنی، بازنشسته، نیروهای محلی و لیست تجهیزات و لوازم مورد نیاز برای مقابله با بحران و همچنین روشهای اجرائی و دستورالعملهای کنترل بحران می باشد.
مهندس فردی مدیر عامل شرکت تانش در پیشگفتار این کتاب نوشته است:
       سازمان­ها در طول عمرشان بنا بر وظایف تخصصی و اجتماعی خود با بحرانهای مختلفی مواجه می­شوند. شرکتهای تعمیرات نیرو نیز با توجه به وظیفه خطیرشان که صیانت و نگهداری از تجهیزات انتقال نیرو را به عهده دارند، دائماً با صدمات ناشی از این بحرانها مواجه هستند.
     رشد روزافزون مصرف برق در ایران نشان دهنده اهمیت استفاده از این انرژی است که مسئولیت این شرکتها را دوچندان نموده است. تجهیزات انتقال نیرو که شریانهای اصلی برق کشور هستند از اهیمت خاصی در این صنعت برخوردارند که نگهداری از آن جز با برنامه­ریزی و آمادگی کامل شبانه روزی میسر نخواهد بود. کاهلی در این امر صدمات بالائی را به این صنعت متحمل خواهد نمود. بحران برف سال 92 در غرب مازندران، بورانهای برف در گیلان و استانهای غربی در اواخر دهه هشتاد، تخریب تجهیزات انتقال نیرو در خوزستان توسط ریزگردها در سال 95 و آتش سوزی ترانس پست 230 کیلوولت چهل شهید آمل در سال 96 بر اثر افزایش غیر طبیعی مصرف برق، نمونه­ای از بحرانهائی بود که صدمات زیادی را بر تجهیزات انتقال نیروی کشور متحمل نمود. حال با آگاهی از اهمیت این تجهیزات باید بدانیم که چگونه باید در بحرانها از آن صیانت کنیم.
     از این رو اقدامات پیشگیرانه و حذف یا کاهش اثرات آن، بکارگیری و ارتقاء امکانات و تجهیزات موجود، جهت آمادگی و مقابله با حوادث، پیش بینی و تأمین نیازهای اساسی، همچنین سلامت، ایمنی و بازگرداندن شرایط به حالت عادی ضرورتی انکار ناپذیر است که باید در برنامه کار هر سازمانی قرار گیرد. در این کتاب مدیریت جامع بحران جهت بهره­گیری از عوامل موثر در بهینه سازی اقدامات و کاهش خسارات ناشی از بحران ها و مقابله هوشمندانه و برنامه محور برای شرکت تانش تألیف شده­است. در این راستا کمیته مدیریت بحران (پدافند غیر عامل) با حضور مدیر عامل، معاون بهره­برداری، مدیر امور اداری و مالی، رئیس اداره کارکنان و خدمات اداری، رئیس اداره حراست و کارشناس مسئول HSE تشکیل گردید و کلیه امکانات موجود در سطح شرکت شناسائی و دسته بندی شد تا در زمان وقوع بحران، در کوتاه­ترین زمان ممکن و با بکارگیری امکانات موجود نسبت به کنترل و مهار بحران و کم کردن خسارات احتمالی و برگرداندن شرایط به حالت اولیه  اقدام نمائیم.
     در پایان از خانم مهندس نرجس خاتون کرمانشاهی کارشناس مسول واحد HSE این­شرکت که در تهیه این کتاب اهتمام وافر داشتند و از آقای سید جواد رضائی بخاطر ویراستاری و نظارت بر چاپ این اثر تقدیر و تشکر می نمایم.

 
  بازگشت






PHP Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library 'C:\Program Files (x86)\Parallels\Plesk\Additional\PleskPHP5\ext\php_mssql.dll' - The specified module could not be found. in Unknown on line 0