تقدير معاون وزير در امور برق و انرژي از شركت تانش همزمان با مراسم افتتاحييه طرحهاي برقي در مازندران

1396/01/27

همزمان با سفر رئیس محترم جمهوری با حضور معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی چهار طرح برقی با سرمایه گذاری 1048میلیارد ریال به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی هفت طرح با 260ميليون يورو و770میلیارد ریال در صنعت برق مازندران آغاز شد. مهندس هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در افتتاح همزمان این طرح ها گفت: پس از مذاکرات و توافق هسته ای و عملیاتی شدن مفاد برجام ، سرمایه گذاری ، تامین مالی از طریق فاینانس و عقد قرارداد با کشورهای خارجی در صنعت برق رشد چشمگیری یافته است.

وی با بیان اینکه سالانه حدود پنج درصد به مصرف برق در کشورافزوده می شود، خاطر نشان کرد: به همین دلیل سالانه باید 4تا 5هزار مگاوات نیروگاه جدید به همراه پست های انتقال ، فوق توزیع در سراسر کشور اجرایی شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به این نکته که صنعت برق زیر ساخت ساخت های کشور است و تمام فعالیت های اقتصادی در زمینه کشاورزی ، صنایع و معادن و تولیدات آن به صنعت برق وابسته است، افزود: وزارت نیرو سیاست اصل 44 را در واگذاری ها به بخش خصوصی را در دستور کار دارد.وی با بیان اینکه در حال حاضر 55درصد تولید و توزیع برق کشور توسط بخش خصوصی انجام می شود ، خاطر نشان کرد: سهم بخش خصوصی از تولید برق در سال 96 باید به بالای 60 درصد برسد و برنامه وزارت نیرو رسیدن به 80 درصد است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: طی یکماه آینده، ۵۰ مگاوات نيروگاه جديد در شهرستانهای نوشهر و بهشهر و تا ۳ ماه آینده ۵۲ مگاوات نيروگاه جديد در تنکابن، آمل، وچمستان با سرمایه‌گذاری 204 میلیارد تومانی بخش خصوصی افتتاح می‌شود.
وي گفت در دولت يازدهم تاكنون2000ميليارد تومان در صنعت برق مازندران هزينه شده است ودر حادثه نشست ريز گردهها برروي تاسيسات صنعت برق خوزستان مجموعه صنعت برق كشور باتمام توان به ياري اين استان شتافتند اما نقش صنعت برق مازندران در اين همكاري پررنگ تر بود ومن از اين بابت ازمهندس افضلي مدير عامل برق منطقه اي مازندران وآقايان مهندس شهابي،مهندس فرحزاد ومهندس اسديان مديران عامل شركتهاي توزيع مركزوغرب مازندران وتانش وكاركنان صنعت برق مازندران تقدير وتشكر ميكنم. ايشان تأكيد داشتند شركت تانش از ابتداي اعلام فراخواني براي كمك به استان خوزستان با اعزام تعداد زيادي نيروي كارآزموده در اين امر ياريگر بودند كه درگذشت يكي از كاركنان اين شركت مرحوم اميرخانلو در حين خدمت باعث رنجش ما هم شده بود. فلاحتيان در پايان صحبتهاي خود اين گونه خدمت را افتخاري براي صنعت برق دانستند.

 
  بازگشت






PHP Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library 'C:\Program Files (x86)\Parallels\Plesk\Additional\PleskPHP5\ext\php_mssql.dll' - The specified module could not be found. in Unknown on line 0