فداكاري همكاران صنعت برق مازندران و گلستان

1395/09/09

بدنبال بارش سنگين برف و قطع خط 400 كيلوولت نكاء - فيروزكوه در روز پنجشنبه مورخه 95/9/4 ، 8 نفر از همكارن شركت برق منطقه اي مازندران و گلستان و شركت تانش جهت رفع عيب خط مذكور به منطقه صعب العبور كتالم - ورسك سوادكوه اعزام شدند. عليرغم سرماي شديد و برف سنگين كوهستان اين گروه با عزم و اراده قوي در قالب دو اكيپ به جستجو عيب خط مشغول گرديده و پس از ساعتها راهپيمائي و تلاش بي وقفه نسبت به شناسائي عيب و رفع آن اقدام نمود.

پس از پايان موفقيت آميز عمليات و برقدار شدن خط ، يكي از اكيپها متشكل از آقايان مهرداد بخشنده و مازيار صباغي ( از شركت برق منطقه اي مازندران و گلستان ) ، آقاي حسينعلي فضلعلي ( از شركت تانش ) و سلمان نبوي( از شركت مشانير) در مسير بازگشت با برف سنگيني مواجه گرديدند. ارتفاع برف موجود در مسير بعضا" تا حدود يك متر بوده و حركت اين اكيپ را با دشواري زياد روبرو نمود. بعلت در پيش بودن شب و صعوبت بازگشت ، اين گروه از ستاد شركت برق منطقه اي مازندران درخواست كمك نمود. با توجه به اضطراري بودن شرايط همكاران ، موضوع بلافاصله توسط مديرعامل محترم شركت به استانداري و ستاد مديريت بحران استان مازندران و فرمانداري شهرستان سوادكوه جنوبي منعكس و تقاضاي كمك گرديد.

پس از بازتاب موضوع ، در محل فرمانداري شهرستان سوادكوه جنوبي جلسه مديريت بحران به رياست فرماندار محترم و با حضور همه نمايندگان دستگاههاي اجرايي آن شهرستان و همچنين نمايندگان شركت برق منطقه اي مازندارن برگزار گرديد . در اين جلسه راهكاري امداد و نجات همكارن مورد بررسي قرار گرفت . در حين برگزاري جلسه با اكيپ موصوف مكالمه تلفني برقرار گرديد و اعضاء جلسه از آخرين وضعيت افراد اكيپ مطلع گرديدند . طبق گزارشات واصله اين اكيپ با فرا رسيدن شب در كلبه اي در كوهستان مستقر گرديده و از امكانات ساده موجود در آنجا روشنايي و حداقل گرمايش لازم را برقرار نموده بود.

با عنايت به اينكه وضعيت اعضاي اكيپ و شرايط كلبه بنا به اظهارات تلفني همكاران قابل تحمل بوده و از طرفي در آن شرايط سخت بعلت صعب العبور بودن منطقه اعزام گروه امداد و نجات با ريسك بالايي همراه بود لذا برابر تصميمات جلسه مديريت بحران مقرر گرديد عمليات امداد و نجات صبح زود روز جمعه مورخه 05/09/95 آغاز گردد . اين موضوع در همان جلسه بصورت تلفني به اكيپ مستقر در كوهستان منعكس گرديده و توصيه هاي لازم جهت حفظ سلامتي اعضاء به آنان يادآوري گرديد.

تعدادي از همكاران تيم كوهنوردي فراز نيروي شركت برق منطقه اي مازندران از موضوع اكيپ مستقر در كوهستان مطلع گرديده و پس از هماهنگي هاي لازم بطور داوطلبانه جهت نجات آنان رهسپار كوهستان گرديدند. عليرغم اينكه صعود به كوهستان در نيمه هاي شب سرد و برفي بسيار دشوار بنظر مي رسيد ليكن حس همكاري ، نوع دوستي، عواطف انساني و از همه مهمتر عزم و اراده اعضاي تيم كوهنوردي فراز نيرو برآن شرايط سخت چيره گشت و چهار نفر از اعضاي اين تيم آقايان مرتضي حسين زاده ، محمد عالمي ، سيد حسن حسيني و عزيز علاالديني با ايثار و فداكاري تمام با صعود به منطقه اكيپ خط را نجات دادند بطوريكه تا ساعت 6 صبح همگي از كوهستان به اتفاق هم بازگشتند.

شركت برق منطقه اي مازندران و گلستان تلاش ، زحمات ، گذشت و فداكاري همه اكيپ هاي عملياتي اعم از همكاران شركت برق منطقه اي و تانش و تيم كوهنوردي فراز نيرو را ارج نهاده و به داشتن چنين همكاراني برخود مي بالد. همچنين از همه مسئولين و دستگاههاي استاني و شهرستاني كه موضوع امداد ونجات همكاران را در دستور كار داشته و پيگيري نمودند صميمانه تشكر مي نمايد.

 
  بازگشت






PHP Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library 'C:\Program Files (x86)\Parallels\Plesk\Additional\PleskPHP5\ext\php_mssql.dll' - The specified module could not be found. in Unknown on line 0