مراسم تقدير از كاركنان زن شركتهاي آب و برق مازندران همزمان با ميلاد حضرت فاطمه زهرا (س)برگزار شد.

1394/01/29

مراسم تقدير از كاركنان زن شركتهاي آب و برق مازندران با حضور اعضاي شوراي هماهنگي مديران عامل شركت هاي آب و برق وزارت نيرو در مازندران و كاركنان زن اين شركتها در روز چهارشنبه بيست و ششم ارديبهشت در پلاژ نيروي انتظامي برگزار شد.
آقای دکتر محمد ابراهیم یخکشی رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان با بیان این مطلب در جمع بانوان صنعت آب و برق استان ضمن گرامیداشت میلاد کوثر هستی و قدردانی از زنان همکار،  به مسئولیت پذیری زنان در عرصه اجتماعی اشاره کرد و گفت : امروز به برکت نظام و خون شهدا زنان ما ضمن پذیرش مسئولیت سنگین خانواده ، مدیریت بخش های مهمی از فعالیت فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی و فنی را به عهده دارند و صنعت آب و برق نیز که یک مجموعه تخصصی و فنی است بخش مهمی از مسئولیت مهم خود را به دست زنان که از توانمندی مدیریتی بالایی برخوردار هستند سپرده است .

  دكتر یخکشی با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری در مورد همدلی و همزبانی دولت و مردم افزود : خوشبختانه همدلی و همزبانی بسیار خوبی بین مجموعه بانوان در این صنعت وجود دارد و باید این را در سطح شرکت ها توسعه بدهیم و عملیاتی بکنیم و این نیازمند اعتماد بین مدیریت و مجموعه است .

 در ادامه سرکار خانم دکتر فردوسی یکی از اساتید برجسته دانشگاه شهید بهشتی تهران به تشریح نقش زن در اقتصاد و توسعه اقتصادی در جامعه و نقش خانواده در جامعه اسلامی به ویژه زنان به عنوان ستون اصلی آن اشاره کرد و گفت : دین ما توجه ویژه ای به نهاد و بنیان خانواده دارد و معتقدیم که با ازدواج و تشکیل خانواده انسان ها تکامل می یابند.

  وی با اشاره به اینکه روابط سالم در خانواده سبب افزایش طول عمر افراد خانواده می شود برکنترل هیجان ها و پرهیز از بدخلقی ها تاکید کرد و افزود : بخاطر اینکه روابط بین افراد خانواده سالم بماند باید افراد تلاش کنند تا همواره سبب ایجاد خاطرات خوش شوند چرا که خاطرات بد به سختی از ذهن ها پاک می شود و حالت ماندگار تری نسبت به خاطرات خوش دارد.

دکتر فردوسی با بیان اینکه فرزندان نیازمند محیط آرام هستند باید مهرورزی را بین هم توسعه بدهیم و این مولفه در پایداری خانواده بسیار مهم است و در عمل باید مکانیزم احترام به پدر و مادر را یاد بگیریم .

این استاد دانشگاه یکی از روش های برقراری روابط سالم در خانواده را بهره گیری از مشورت برشمرد و تاکید نمود بانوان باید در خانواده و حتی درمحیط کار این روش را تمرین کنند .

ایشان در پایان با تاکید بر ضرورت شناخت تفاوت روان شناسی مرد و زن و درک متقابل زوجین نسبت به احساسات ، عواطف و نیازمندیها ی یکدیگر آن را موجب قوام و ثبات خانواده برشمرد و تاکید کرد دشمن در پی سست کردن این نهاد مهم اجتماعی است و ما باید با بهره گیری از آموزه های دینی و علمی در حفظ آن بکوشیم .

در پایان از همسران و دختران  شهدای این صنعت و بانوان نمونه مجموعه آب و برق با اهدا لوح تقدیری تجلیل به عمل آمد.

 
  بازگشت






PHP Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library 'C:\Program Files (x86)\Parallels\Plesk\Additional\PleskPHP5\ext\php_mssql.dll' - The specified module could not be found. in Unknown on line 0